banerNutwNew

Ostatnia wycieczka przed wakacjami w dniu 8.06.2017  odbyła się do Wrocławia. Tytuł wycieczki "Wrocław – jednym tchem" odpowiadał temu co zwiedziliśmy. Wyjazd o godz. 6.20 nie stanowił problemu. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od wrocławskiego

"Hydropolis". "Hydropolis" to centrum wiedzy na temat wody, w którym w fascynujący sposób pokazane jest jej znaczenie dla człowieka. Wystawa zajmuje cztery tysiące metrów, w dawnych, ponad stuletnich zbiornikach czystej wody. Następnie z przewodnikiem ruszyliśmy na spacer po najstarszej części Wrocławia – Ostrowie Tumskim. Wędrując ulicami centrum Wrocławia stanęliśmy przed Gmachem Uniwersytetu Wrocławskiego, a w nim Aula Leopoldina. Aula Leopoldyńska, największa i najbardziej reprezentacyjna część głównego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego, to cenny i unikatowy zabytek, reprezentacyjna, barokowa  aula. Na chwilę zatrzymaliśmy się też w Oratorium Marianum w Gmachu Głównym Uniwersytetu Wrocławskiego. Następnie przeszliśmy do lewobrzeżnej części miasta z późnogotyckim ratuszem. Obiad w "Kuźni smaku" był chwilą wytchnienia. Czas wolny na wrocławskim rynku okazał się trochę za krótki, tylko na lody. Musieliśmy wracać w drogę powrotną.